Dødsbo

Under finner du svar på praktiske spørsmål knyttet til faktura, oppsigelse og videreføring av strømavtalen ved dødsbo. I de fleste tilfeller trenger vi en skiftattest for å kunne gi informasjon om eller endre noe på et kundeforhold hos oss. Har du ikke dette, kan vi hjelpe deg med følgende:

  • Betalingsinformasjon på utstående fakturaer
  • Hjelp til å få strømavtale registrert på ektefelle, samboer, partner, familiemedlem eller annen pårørende

Vi anbefaler at du eller annen pårørende bestiller strømavtale til boligene i ditt navn. Det går raskt og enkelt, og koster ingenting.

Du kan registrere deg her.

Har du allerede en avtale hos oss gjør det ingenting. Du kan ha flere boliger registrert på ditt navn.

Det som skjer er at du eller en annen pårørende tegner avtale på boligen. Avtalen som er registrert på personen som har gått bort vil automatisk avsluttes når en annen person opprettet avtale.

Dette kan vi hjelpe deg med. Send oss en e-post på hei@vibb.no. Ønsker du kopi av faktura må du sende oss en skifteattest. Vi kan uansett hjelpe deg med betalingsinformasjon slik at du får betalt det som er utstående.

Vi kan ikke gjenopprette avtalegiro, men vi kan hjelpe deg å se om det er noe utstående og sende deg eventuell betalingsinformasjon for utestående beløp.

Når boligen blir solgt vil kjøper selv bestille strømavtale. Når ny eier tegner strømavtale vil dagens avtale automatisk bli avsluttet. Frem til overtagelse anbefaler vi at du eller andre pårørende tegner avtale på boligen.

Du finner informasjon om skifteattest på nettsiden til Norges domstoler: https://www.domstol.no/no/dodsfall-arv-og-skifte/skjema-for-arv-og-skifte/

Du kan sende en kopi av skifteattesten på e-post til hei@vibb.no.