Din strømavtale

Vibb har spotpris per time. Spotpris er markedsprisen på strøm. Denne blir satt på kraftbørsen Nord Pool hver time, hver dag og er lik for alle strømselskap. Det fine med vår avtale er at vi ikke legger på noe påslag eller fast månedsavgift på toppen av spotprisen, slik mange andre strømselskap gjør.

Gi oss beskjed på hei@vibb.no eller via chat, så retter vi det opp for deg.

Det ordner vi for deg. Det er bare å sende oss mail eller ta kontakt på chat, så sikrer vi at du ligger registrert med en faktura per kontrakt.

Vi opplever dessverre ofte at kunder uten samtykke blir flyttet til en annen strømleverandør. Her har du to valg:

  1. Du kan kontakte strømselskapet som har tatt over din avtale for å få avtalen kansellert hos de. Da vil avtalen automatisk komme tilbake til Vibb.
  2. Vi kan starte avtalen opp igjen for deg så raskt som mulig med oss, men du vil da bli fakturert for de dagene avtalen din har stått hos det andre selskapet.

Nei, vi har ingen bindingstid. Vi ønsker at du skal være kunde fordi du er fornøyd.

Det betyr at vi garanterer 0 øre i påslag og 0 kroner i månedspris på strømavtalen i minimum 3 år fra du ble kunde. Du kan selvfølgelig si opp avtalen før det om du ønsker, uten ekstra kostnader.

Oppsigelse

Har du registrert deg som kunde hos et annet strømselskap vil de si opp avtalen din hos oss. Da skjer det noe som kalles et leverandørbytte og sluttdato hos oss blir bestemt av startdato på avtale hos din nye leverandør.

Skal du si opp fordi du flytter ut av boligen må du sende oss en beskjed om dette minst fem virkedager får utflytting. Du kan enkelt si opp via min konto i Vibb-appen.

Vi opplever dessverre ofte at kunder uten samtykke blir flyttet til en annen strømleverandør. Her har du to valg:

  1. Du kan kontakte strømselskapet som har tatt over din avtale for å få avtalen kansellert hos de. Da vil avtalen automatisk komme tilbake til Vibb.
  2. Vi kan starte avtalen opp igjen for deg så raskt som mulig med oss, men du vil da bli fakturert for de dagene avtalen din har stått hos det andre selskapet.

Du kan gjøre det via nettsiden eller appen (hvis du allerede er kunde). Du huker av for anleggsovertagelse i skjemaet når du bestiller. Da vil du bli satt som ny eier fra datoen du velger.